gototopgototop
A-
 A 
A+
Open login
בליץ': סיפור אהבה
נכתב ע"י יועד לירון    שני, 28 פברואק 2011 22:30    PDF הדפסה דוא

שלום אנשים.
שמי יועד ואני חבר טוב של רם מזה שנים רבות. בימים אלה רם ואני סובלים אחד את השני 3 פעמים בשבוע במקום שנקרא "היי קיו בגרות ופסיכומטרי" (בחלק של הפסיכומטרי), מה שהביא את רם העסוק לבקש ממני לעדכן באופן חד-פעמי במקומו. כמוהו, אני אוטאקו זה זמן רב, על אף שכיום נדחק אצלי התחביב לשוליים, ועל מנת שאני אצפה בסדרה חדשה במלואה עליה להדהים אותי בפרקיה הראשונים.

על כל פנים זה לא "חיים שכאלה". באתי היום כי ברצוני להביע את דעתי על אחת הסדרות - בין אם תרצו או לא - שהייתה סוג של סמל עבור רבים מאיתנו, אם לא כולנו, החל משנת 2004 - בליץ'.

בליץ' היא מסדרות האנימה והמאנגה האלו שאין אחד מביניכם שלא שמע עליה, ואני מניח שחלק גדול מכם ראה או לפחות קרא חלקים מבליץ'. זה עתה שודר פרק 310 אשר נחשב בעיני ובעיניי רבים לפרק סיום הסדרה. באופן עקרוני, ייתכן שאנו צודקים ובאמת היה זה הפרק האחרון בסדרה, אך בפועל המונח "המתת חסד" לא נפוץ במיוחד ביפן, או לא בביתו של קובו טיטה לפחות, ומשום מה - ואל תשאלו אותי למה - אין לי שמץ של מושג למה הסדרה הזו עדיין ממשיכה, הן במנגה והן באנימה. אז כמו שרם כבר יודע לעשות, הבא נבצע ניתוח לאחר המוות (שאמור היה לקרות) לבליץ', מנקודת המבט שלי.

הייתי אז בן 16 וחצי והיה זה בקיץ שלפני כיתה י"א, עוד כשתכנית ההתנתקות הייתה רק רעיון. אחי הגדול חפר לי לראות סדרה חדשה בשם בליץ', ותהיתי באמת מה זו הסדרה הזו שכל העולם מדבר עליה. יש בה איזה ג'ינג'י עם קימונו שחור וחרב ענקית (אגב, מחקרים הוכיחו שגודל החרב אינה מדד לגודל איבר המין) שנלחם ביצורים מפלצתיים על מנת להגן על עירו. כל זאת כשברקע בחורה ג'ינג'ית בעלת חזה מכובד, איזה בחור שחום עם סיפור סבא לא מעניין, קויינשי שיורה חיצים וחולק קול עם סאסקה מנארוטו, חתול שחור מדבר ובעל חנות מטורף. ואם שכחתי מישהו - למי אכפת?

כיוון שאני מניח שמי שקורא את הטקסט הזה מכיר פחות או יותר את כל הסיפור, אין לי צורך לגולל אותו שוב. זאת גם לא המטרה שלי, אלא להביע את דעתי האישית על חלקיה המרכזיים של הסדרה ומה שהביא בסופו של דבר לנפילתה, ואני מאמין שרובכם חושבים דומה לגבי מה שאני עומד לכתוב. בפרקים הראשונים (עד לפרק 16 אם אני זוכר נכון) לא היה הבדל בין העלילה בבליץ' לבין סדרת וואנאבי מאהו שוג'ו רק עם גבר בתפקיד הראשי. אלא שלאחר מכן הגיעה נקודת המפנה, בה קובו טיטה הכריז: "אני מצטרף לקדימה!" (תמחקו את זה), "הגיע הזמן להתחיל את הסדרה האמיתית!".

הרגע המכונן הוא בו רוקיה השיניגאמית  נאסרה כנגד רצונה על ידי אחיה ביאקויה וסגנו רנג'י (בהוראת סול סואסייטי כמובן) והואשמה בהפרת זכויות היוצרים של השיניגאמים, או במילים אחרות - העניקה כוחות שיניגאמי לבן תמותה. ועל כך היא חייבת להיענש, ושלושה חודשי שירות לא יספיקו, אלא נגזר עליה גזר דין מוות מכוער במיוחד - להיצלות על ידי ציפור אש ענקית בשם סוקיוקו.

מההחלטה בה איצ'יגו בוחר לא לתת לזה לקרות ולהציל את רוקיה - הסדרה החלה, והחלה בגדול! ברגע ההוא נפתחה הסאגה שנחשבת עד היום לאחת הטובות בעולם האנימה: סאגת סול סוסאייטי. איצ'יגו עבר אימונים מפרכים אצל אורהרה על מנת ללמוד יכולות קרב בסיסיות של חרב הזאנגטסו שלו, ולאחר מכן יצא איצ'יגו עם חבריו לסול סוסאייטי לחלץ את רוקיה.

ההרפתקה האדירה של איצ'יגו וחבריו בסול סוסאייטי באיזור סיריטיי (של הגוטיי 13) תוארו בפרקים מצוינים, מושכים, נהדרים ועתירי תקציב. המעריצים קיבלו מנות גדושות באקשן, קרבות טובים, גילויים חדשים על עולם השיניגאמים, וכל זאת עם סאונדטראק נהדר, עלילה מטורפת, מתח רב ואף פוליטיקה פנימית בתוך הגוטיי 13.

עם התקדמות הפרקים העלילה נהייתה אינטנסיבית ויותר ויותר, עד שהגיעה לשיאה ברגע בו איצ'יגו רכש את יכולת הבנקאי וחילץ את רוקיה שניה לפני שהפכה לגוש פחם. אין אחד מבין הצופים שלא זוכר את הקרב המצוין בין אי'ציגו לבין ביאקויה, ואתם מומלצים לצפות בו שוב דרך היוטיוב. בכלל, התפלגות של הגוטיי 13 למחנה התומכים בהוצאה להורג והמתנגדים לה יצר גם כן קרבות מעולים בין הקפטנים.

ואז הגיע פרק 60. בפרק הזה קרה הדבר ששינה את פני הסדרה כולה: מעברה ועד עתידה. נחשפנו בפרק הזה לטוויסט שהוריד את לסטות כולנו לרצפה מרוב שוק, כאשר אייזן סוסקה, מפקד יחידה 5, עד לאותו רגע דמות שולית בעלילה (כל כך שולית שאפילו הוחלט לרצוח אותו באמצע סאגת סול סוסאייטי) הפך להיות אבן ההפכית של העלילה כולה.

אותו קפטן חנון וממושקף הפך להיות הרשע המרכזי בסיפור. הוא האדם שרימה  את כל הסובבים אותו מתחילת הסדרה, והיה הגורם מאחורי דברים רבים. אייזן סוסקה, איצ'ימארו גין וטוסן קאנמה - שלושת הקפטנים הבוגדים והנבלים שבגדו וזרעו פאניקה בסול סוסאייטי - הפכו לדבר המעניין בסדרה החל מפרק 62.

"פרק 62". פרק 62 הוא מונח ידוע בקרב המון חובבי בליץ', גם כאלה שהפסיקו לחבב את בליץ' עקב הפרק הזה. הפרק נחשב עד לפני המון זמן לפרק האחרון בסדרה, זאת משום שהוא נעל את סאגת סול סוסאייטי ובאמת פתח את העלילה הבליצ'ית מחדש. לפי דעתי, זה פתח מחדש עלילה הרבה הרבה הרבה פחות טובה ובעלת מריחות אינסופיות, חפירות נוראיות ועלילה מוזרה ביותר. עד לאותו פרק, מה שהיה יפה בסדרה זה שאף אחד לא ידע בדיוק מה המטרה שלה; סאגת סול סוסאייטי משכה המון אנשים כיוון שהייתה קצרה ולעניין, אבל לא הותירה אצל אף אחד שביב של מחשבה מה יקרה אחריה. לאחר שנודע כי אייזן הוא הבחור הרע ששואף להשתלט על "רוח המלך" (כלומר לקבל סוג של שליטה כלל עולמית) כאשר לצידו מלבד גין וטוסן גם צבא היררכי משעמם המורכב מאראנקרים והולואים, הפכה בליץ' מבחינה עלילתית לפחות ממה שאפשר לצפות משונן סטייל נארוטו.

פה החלו יותר ממאה פרקים של בולשיט, כולל פילרים ותירוצים לתת ללהקות יפניות להציג יצירותיהם בשירי פתיחה וסיום (חלקם הגדול נמצא  עד היום אצלי במחשב). אם נביט בתמונה הגדולה, העלילה אחרי סאגת סול סוסאייטי הייתה בנויה כך:

- פילרים - סאגת הבאונטו (שדווקא זכתה למחמאות).
-
העולם האמיתי - הוויזארדים: איצ'יגו מכיר את חבורתו של היראקו שינג'י שאת סודותיה הכמוסים גילינו לאחר המון זמן. זאת בליווי קרבות מיותרים מול אראנקרים נחותים מאוד שבזבזו זמן מסך.
-
חטיפתה של אינוהה - פה ניכר שינוי, והעלילה עברה לקו מונדו - מימד ההולואים של אייזן. רמת הקרבות הייתה בהתחלה נמוכה כמעט כמו העלילה, אך השיפור הגיע לאיטו (אבל ממש לאיטו). אף חשבתי כי מדובר בניסיון לשעתק את הרעיון מאחורי סאגת סול סוסאייטי (הצלת בחורה מידי הרשעים), אבל טעיתי.
-
פילרים נוספים פה ושם (ופה...ושם...וגם קצת שם... ומלמטה).

יצא לנו במהלך התקופה הזו להכיר מספר דברים בסיסיים:
אייזן הוא הכול יכול.
כולם עושים את מה שאייזן אומר.
אייזן צודק.
אייזן תמיד צודק.
לאייזן יש אחל'ה תסרוקת.
בנוסף: הוא בחר את האראנקרים החזקים שלו להיות אספאדות עם מספרים שיעידו על רמת כוחם.

הקרבות שהיו בהקו מונדו היו מאוד קיטשיים ומיותרים. כולם ידעו שאי'ציגו ינצח כי הוא צריך להתקדם הלאה. לא היה הבדל גדול בין עלילה פילרית לעלילה רגילה. הייתה זו תקופה בה המון צופים נטשו את הסדרה, אם לא בצורה מלאה אז לפחות חלקית, שלא נדבר על כך שחלקם ערקו לטובת המנגה (שגם ממנה לא מעט התייאשו).

נראה היה שהסדרה פשוט רצה עם עלילה מפגרת, וכך היא עתידה להימשך. משהו היה חייב להיעשות. המזל חייך, ואכן קרה משהו שהפך את הגלגל על פיו: כשם שב-נארוטו 'קאקשי גיידן' היה סיפור הצלחה, כך גם בבליץ' קיבלנו עוגת שוקולד: "Turn Back  the Pendulum" - סיפור קצר ונחמד שגילה לנו את עברה של חבורת הוויזארד, סיפור שגרם לי ולרבים אחרים להסתכל עליהם מנקודת מבט שונה לגמרי ולהעריך אותם הרבה יותר מאשר קודם. פה גילינו שהם תפקדו כקפטנים וסגנים בגוטיי 13 לפני 110 שנים, וגם שם אייזן (שהיה סגן צעיר) היה הבחור הרע שהרס לכולם את החיים. לא באופן מקרי, לאחר שהסאגה הקצרצרה הזו הסתיימה, החל השלב האחרון של סאגת אראנקר - "הקרב הגדול בקראקורה". באנימה זה התחיל ביוני 2009 והסתיים רק עכשיו. אייזן, גין וטוסן מגיעים לקראקורה לבצע את מלאכת ההשמדה יחד עם האליטה של צבא האספאדות שלהם. לצערנו הרב, מעט אחרי שהחלו הקרבות, חטפנו לפנים שתי עונות פילרים משעממות. מאוד משעממות. אבל מיד אחריהן חזרנו לעלילה המקורית בה זכינו לראות את מיטב הקרבות בין השיניגאמים של הגוטיי 13 לבין האספאדות של אייזן. כל שיקאי ובנקאי שלא נראה בסדרה נחשף בפרקים אלו. ושלא אשכח את שיר הפתיחה הנהדר "Change".

במקביל זכינו לראות את איצ'יגו נלחם את אחד הקרבות המפוארים ביותר שלו נגד אולוקייורה, קרב שלווה בהמון דרמה ומתח. הזירה המרכזית הייתה הקרב בקראקורה (למרות שהיה זה רק דמו של העיר). כל פרק היה מותח וסוחף, והלחימה מול האספאדות הייתה מעניינת, ועוד יותר מעניינת כששינג'י והוויזרדים התערבו.

כמו שכולם רצו וקיבלו, הקאמבק האדיר של איצ'יגו בעולם האמיתי (הפוטש על אייזן שלא ממש הצליח) הותיר גם כן רושם. החל מאותה נקודה, עם המתח והכיף שבכל פרק, נותרנו לראות את מה שקובו לא הצליח להתגבר עליו, שלא משנה מה: אייזן תמיד מנצח. כל מי שאי פעם ניסה לעשות לו משהו, הפסיד, בעוד אייזן יצא ללא שריטה.  אחד אחד ראינו איך השיניגאמים והווייזארדים נשחתים ללא רחמים כאשר החיוך המטומטם שעל פניו אינו דועך.

כעת, כיוון שקובו רצה להפוך את אייזן ליותר מצ'אק נוריס, הסתבר לנו שאייזן גם חיבר לעצמו את ההוגיוקו ובכך הפך לבלתי מנוצח ולבן אלמוות. הטמטום הזה נותר צמוד למתח ולאהדה שהפרקים האלה צברו. ראינו את אייזן משנה צורה כמה וכמה פעמים ועדיין נותר אותו פוץ מתנשא. רק כאשר איצ'יגו למד לבצע את הפיינל גטסוגה טנשו, קיבלנו תמונה אחרת - ולא ברור מדוע רק עכשיו.

פרקים 307-310 סימנו את סופה של המערכה המתמשכת הזו. גין מת אחרי ניסיון ממש לא רע להרוג את אייזן, ואי'ציגו, שחזר כשלראשו שיער ארוך יותר ורצח בעיניים, זיין לאייזן את הפרצוף של גוף כאילו-הפרפר שלו. אין צורך להרבות בדיבורים, אתם יודעים איך זה הסתיים: הגי'נג'י תקף את אייזן עם הפיינל גטסוגה טנשו ואייזן נחל תבוסה.

חברים, בעיניי ובעיני רבים מצופי בליץ' לדורותיהם, הקרב של אי'ציגו נגד אייזן היה אמור (ודי הוכיח עצמו לשם כך) להיות הקרב האחרון שינעל את הסדרה סופית. כל פיפס בסדרה מוצה אינספור פעמים מכל הזוויות. אי'צ'יגו ביצע את המהלך שגרם לו לאבד את הכוחות שלו כשיניגאמי, מה שמהווה תירוץ טוב והולם להכריז על סוף הסדרה. אחרי הכול, לא נשארו עוד רשעים, לא נותר את מי להביס, ואין סיבה להגן על שום דבר. כל ההדורים יושרו. אפילו בסוף פרק 310 עלתה השקופית עם "Arrancar Saga - The End".

סוף כזה, ועוד בבליץ', אמור היה להיות הסוף הגדול. אבל הסדרה החליטה להמשיך את עצמה במנגה עם סיפור שאף אחד לא מבין מה הקטע שלו, וגם מסתמן כי האנימה מתקדמת לעידן חדש, ארוך ומיותר. אבל כמו כל דבר בעולם - בעל המאה הוא בעל הדיעה, וקובו הוא בעל המאה. אם הוא יכול להגדיל לעצמו את חשבון הבנק הוא יעשה זאת, ויש מספיק אנשים שאפילו עם הירידות על בליץ' והמתת החסד שהיו אמורים לעשות לה, ממשיכים לבלוע כל מה שהוא משתין לעברם.

אין לי הרבה מה להגיד על הפרקים שעכשיו מחכים לנו הן במנגה והן באנימה (אלוהים ישמור, אני חושב שזו תהיה תקופת הפילרים הכי ארוכה בהיסטוריה), אבל אני אישית לא חושב שאמשיך לעקוב, לפחות לא בזמן הקרוב.

בכל אופן, ישנן מספר נקודות שרצו במשך הסדרה ורציתי להאיר את תשומת לבכם לגביהן:

  1. בליץ', על פי דעתי, שימשה לא פעם ולא פעמיים כחברת פרסום למותגי אופנה. ההוכחה: פתיח מספר 10.
  2. בליץ', למרות הכול הכול הייתה הצלחה מבחינת שירי הפתיחה שלה (פתיחים 1-3 עם דגש על 3. פתיח 6, 9, 12 וקצת גם 13).
  3. אייזן הוא מודל חיקוי עבור גברים רבים שרוצים ביטחון עצמי גבוה, יהירות ותואר שני במנהל עסקים.
  4. אף אחד לא יכול להסביר מדוע כשהחלה סאגת אראנקר, האראנקרים והאספדות קיבלו שמות ספרדיים, ומדוע היו לא מעט מוזיקות רקע בניחוח ספרדי במהלך הפרקים.
  5. מישהו זוכר מה קרה בסוף לנל?
  6. ולשלושת הבובות המפגרות מסאגת באונטו?
  7. קון - הסמל שחרט את שמו בבליץ', הוא ולא אף אחד אחר היה צריך להיות הגיבור המרכזי!
  8. ואולי שכבר יקרה משהו בין אינוהה לאיצ'יגו?

זהו בגדול, סיימתי את הפוסט. מקווה שאהבתם את מה שכתבתי (ועוד חשבתם שרם חופר). זו הייתה סדרה שבנקודת מבט לאחור הייתה לא רעה כלל. ארוכה מדי בחלקים מסוימים, אבל טובה מאוד וליוותה אותי ורבים אחרים שנים לא מעטות. הסדרה זכתה להיות אחר מסמלי השונאן במאה ה-21 יחד עם נארוטו ו-וואן פיס. רק ממה שנראה, היא איבדה את זה לחלוטין אחרי סוף הסאגה.

תגובות (26)Add Comment
hachi chan
28 בפברואר, 2011
82.81.22.245
הצבעות: +2
נחמד מאוד ^^

ובהחלט מסכם פחות או יותר את כל הדבר הבומבסטי הזה הנקרא "בליץ'". אני לא אחת מסוגדי הסדרה,אבל אחת החברות הטובות שלי היא בהחלט בליצ'רית בנשמתה,לכן אני יודעת מה הולך בבלגאן הזה בין אם אני רוצה או לא,והוא ליווה אותי לא פחות מאשר סדרות אחרות שאהבתי.אני עדיין מאמינה בכל מאודי שאיצ'יגו ורוקיה יתפכחו יום אחד,יתחתנו ויולידו הרבה ילדים ג'ינג'ים (שוג'ו לא בבית ספרינו >

kingblade
01 במרץ, 2011
46.116.183.244
הצבעות: +1
וואו

אני לא מאמין שהצלחת לסכם את כל בליץ עד עכשיו ועדיין לחפור פחות מרם D: (נהה... הוא יודע שאני צוחק).
בכל מקרה, לא יודע, בליץ' נחמד והכל אבל פרשתי מזממממממממממממן. הדבר הכי טוב שקרה לסדרה היה קון, ושירי הפתיחה והסיום שלה.
מה שכן, שתדע, הוא לא מתכנן לסיים את המנגה בקרוב - יש לי עוד "2 סאגות לפחות" לפני שהוא מסיים.

Grinning Colossus
01 במרץ, 2011
84.229.192.34
הצבעות: +1
...

התחלתי לעיין בפרקים האחרונים במנגה, דווקא לא רע. חבל שאתה קוטל את הכיוון החדש שהסיפור לוקח רק בגלל שהסיפור הישן הסתיים. אם קובו היה מוציא את זה כסיפור חדש גם אז היית קוטל אותו בקלות רבה כל-כך? ודאי שלא! הוא הוכיח שיש לו כישרון אדיר בכתיבת מנגה. צריך להחליף למשקפיים קצת פחות שחורים וקצת יותר ורודים - תסתכל על זה כעל סדרה חדשה רק באותו עולם ועם אותן דמויות (אני יודע, נשמע מוזר). בהסתכלות זו אתה לוקח פחות בחשבון מה העלילה הקודמת הייתה ואיך היא מתקשרת לזו - ולקח יותר בחשבון יותר כמה העלילה הקודמת הייתה טובה ולפי זה כמה זו יכולה להיות טובה (ובתקווה שקובו לומד מהטעויות שלו).

Dakor
01 במרץ, 2011
109.66.243.242
הצבעות: +0
...

פרשתי מבליץ' עוד בסאגת הבאונטו, ניסיתי פעמיים לחזור, ולא הצלחתי וניסיתי אפילו לתת לעצמי ספויילרים כדי לגלות שזה הופך למשהו אדיר בהמשך ושווה ליראות (ככה חזרתי לנארוטו) וממש לא הצליח.
איך שהוא בניגוד לוואן פיס ונארוטו המטרה של בליץ' נורא מוגדרת ואי אפשר לגרור אותה לנצח. והסדרה לא מתעצמת כל הזמן כמו השתיים האחרות.
כלומר:
*וואן פיס- המטרה היא להיות מלך הפיראטים, אז הם יכולים לעבור עוד כל כך הרבה לפני שזה יקרא, הודיעו רק לא מזמן שהם הגיעו לאמצע. ואודה יודע לגרום שהעלילה רק תתעצם ותתעצם

*נארוטו- למרות הפילרים המעצבנים, העלילה הראשית ממש מגניבה, שימו לב שנכון שהמטרה שם היא להפוך להוקאגה אבל דיי ברור לכולם שאחרי שהם ינצחו את מאדרה הסדרה תסתיים לא? בכל מקרה אפילו שיש פילרים איומים ועוד הרג אותי שאחרי סאגת האקאטסוקי הם פתאום חזרו לפילרים מנארוטו רגיל פשוט כי אין להם חלון שזמן לעשות פילרים של שיפודן, אבל לפני הפילרים ואחריהם, הסדרה דיי טובה

מישהו D :
01 במרץ, 2011
217.132.207.123
הצבעות: -1
נכון

כל מה שאמרת נכון! בליץ בקצרה הייתה עלילה שהייתה יכולה ללכת בהרבה כיוונים ודווקא יצא לה ללכת בכיוונים ההכי חופרים ופחות מושכים, אחת הבעיות הגדולות שלה היו שהיא נתנה לצופים הרבה מאוד מאוד תעלומות ולא תמיד טרחה לגלות אותם בסוף ... ואז שהצופים כבר הפנו את פניהם לסאגה אחרת ושכחו לגמרי מהתעלומות שעיניינו אותם במהלך הסידרה הם קיבלו אותם לפרצוץ במכה אחת (כמו בנקודת המפנה שאיזן הפך ל"בחור הרע") חופרת בצורה מהירה שניראתה כאילו לא תוכננה עד הסוף אלה "בשביל שאהיה המשך" בלי להבין הרבה ממה הייתה התשובה מחתחליה XD (אנחנו עדיין לא יודעים למה לאיצ'יגו יש כוחות עוד מתחילת הסידרה למען השם! היו גם קטעים שהיוצרים שינו את הדברים הבסיסיים שידענו כאילו שהם מעולם לא קרו כמו לדוגמא שלאיציגו יש כוחות של מלאך מוות משלו ואז כל זה התמנפץ בהמשך (כדי שתיהיה סיבה להשאיר את רוקייה בעלילה) בכך שהם אמרו שהוא עדיין צריך את רוקייה..) אני אומר: תעשו לי טובה ותנו לסידרה הזאת כבר מנוחה! היא כבר יותר מחצי עשור באוויר ורק הרסתם אותה בזמן הזה! גם לסידרה מגיע פנצייה ממכם: יוצרים יקרים

Xb_rei
01 במרץ, 2011
46.117.197.41
הצבעות: +0
....

וואו זה היה ארוך...
מה שנתן לי את הכוח לקרוא היה השיר השישי של פיירי טייל..
אני פרשתי ממזמן מבליץ...למעשה כשזה נגמר בערוץ הילדים הפסקתי לצפות...(חשבתי שיביאו את ההמשך אבל לא הביאו ואני כבר הייתי בהמשך של סדרות אחרות)

mickey kun
01 במרץ, 2011
212.76.105.245
הצבעות: +0
...

אני נתקעתי בפרק 70 הערפדים המיותרים ההם הפילו אותי סופית...
האיש עם ה69 מקבל תפקיד משמעותי בהמשך?

netta9581
01 במרץ, 2011
87.69.193.34
הצבעות: +0
לא יודעת..

כמובן שאין ספק שסאגת סול סוסאייטי הייתה משהו מיוחד (וזה גם בזכות הפתיח. פתיח 2 שולט!!), וגרמה לי להחסיר הרבה שעות שינה, אבל לפי דעתי דווקא הרגע שאינואה נחטפה סימן את תחילת ההתדרדרות של הסידרה. עד אז, נכון היו פילרים והכל, אבל אני המשכתי לקסוס ציפורניים בציפייה לפרק הבא. מרגע שאינואה נחטפה ונעשתה מלנכולית ומעצבנת (אהבתי אותה לפני זה), והקרבות נהיו משעממים, וזה היה פשוט שידור חוזר לא מוצלח של סאגת סול סוסאייטי, אז כבר נטשתי למאנגה.
בסופו של דבר, אני רואה בבליץ' סמל. סמל לאוטקואיות שלי. יש בסדרה הזאת משהו מיוחד, ואני לא יכולה להגיד עליה דברים רעים. זאת סדרה טובה, ותמיד תהיה כזאת (כל עוד ימשיכו לתת לטושירו זמן מסך. כי עכשיו כשרצחו בדם קר גם את גין וגם את אולקויאורה, טושירו הוא תקוותי היחידה *פאנגירל*).

NOWA
01 במרץ, 2011
46.120.57.35
הצבעות: +0
...

וואו.. ארוך
מצטערת אבל באמת שלא קראתי הכל.. ^^"

אני ממש חושבת שאת צודק, ואני עקבתי אחרי המנגה - המקור של העלילה של בליץ', מההתחלה עם היום (וראיתי גם את הסאגה הראשונה באנימה Dsmilies/smiley.gif
אני כמעט לגמרי מסכימה עם מה שכתבת (במיוחד בקשר לאייזן.. אוי הבדיחות שאני מריצה עליו עם אחותי..) חוץ מהסוף.
זה בדיוק מה שאני אמרתי כבר הרבה זמן מאז שזה קרה במנגה, שבליץ' כבר היה צריך להסתיים ממזמן, ממש ממזמן. ואז קראתי עוד שלקובו יש עלילה לעוד 3 שנים!
אבל מאז עדיין המשכתי לקרוא, מתוך הלם של מה לעזאעזל הוא יכול לעשות עכשיו. אני מודה שגם פרק בונוס (שלפי מה שהבנתי נוצר רק לשם עלילה לשמחק חדש של בליץ', משהו עם גיהנום) מעניין, מיוחד, ואדיר במיוחד משך אותי להמשיך לקרוא. אבל עכשיו קובו לגמרי הפתיע אותי!
כן, הוא התחיל גרוע וקצת משונה, אבל אהבתי איך הוא מראה מה עובר על איצ'יגו אחרי שהוא איבד את הכוחות שלו וחיי קצת חיים רגילים.
ואז נכנסה הסגאה החדשה, שאציל מעורבת ברגשות של חוסר רצון יחד הם התלהבות ישנה-חדשה שלא הרגשתי כבר הרבה זמן.
מתברר שהסאגה הנוכחית היא למעשה הטוויסט העלילתי האהוב עליי בבליץ', ואני דווקא מאוד אוהבת לחזור לנוסלגיה של הפרקים הישנים (:
אולי זה בגלל הציור (כרגע אני פשוט מתה על הציור של קובו) ואולי זה בגלל שהפרקים החארונים הלכו (טיפה, רק טיפה) לכיוון של, טוב לא בדיוק שוג'ו, אבל סדרות שבנות כמוני אוהבות (:
בפרקים האחרונים לא היו חסרים מהאלמנטים הבליצ'יים הידועים של מסתורין, אויבים חדשים וכוחות חדשים עם אימונים מפרכים, אבל היו גם מלאים בצורה רבה להפליא של קומדיות והיבטים חדשים על איצ'יגו והאינטרקציה שלו עם דמויות חדשות ומצחיקות, וקטעים ממש חמודים.
אני אוהבת את הכיון החדש שהמנגה נעה אליו מקווה שזה ימך ככה לעוד זמן.. אבל לא עוד הרבה, כי יש גבול.

DeMon
01 במרץ, 2011
85.64.142.212
הצבעות: +0
אין לי הרבה לתרום לדיון

לא ראיתי בליץ' מעבר לפרק 9. אשמח לציין אבל שאני מבין את מרבית הדברים שנכתבו בעיקר מפני שלפחות פעם בשבוע קיבלתי ממחבר הכתבה הרצאה פרטית על מה קרה בפרקים השבועיים של בליץ' באנימה ובמאנגה.
כלומר הייתי יכול לכתוב בעצמי ביקורת ולא הייתם חושדים (הרי את הכישרון לכך כבר יש לי. זוכרים את הראיון שלי בערוץ 1 בו סיפרתי על "שכני טוטורו"? זה הזמן לציין שבאותה תקופה לא ראיתי אפילו דקה אחת מהסרט).

אה כן, ועשינו התערבות שמי מאיתנו שמוציא ציון נמוך יותר במבחן הפסיכומטרי (שייערך ב-14 באפריל) ייאלץ לראות סדרה שהשני יבחר עבורו. כלומר אם אני מפסיד לדרעק הזה, תתרגלו לראות פה ביקורות קבועים על אובות/סרטים/אלוהים יודע מה של בליץ'.

אנדי
02 במרץ, 2011
93.72.78.161
הצבעות: +0
מעולה ,וחבל שניגמר

אחלה ביקורת אחת המצוינות והמשעשעות שקראתי באמת הספקתי לראות בפרק 60 ומשהו חח

יועד לירון
02 במרץ, 2011
184.73.240.163
הצבעות: +0
תגובתי

טוב חברים. בתור מי שכתב את הפוסט הזה.

אני שמח לראות שקובכם מסכימים עם מה שכתבתי, על אף שזה יצא די ארוך-מצד שני, בבלוג הזה לא נכתבה מילה אחת על הסדרה אף פעם כך שמישהו היה צריך לעשות את העבודה השחורה.

לגבי עתיד הסדרה- על אף האבסורד שבעניין שלפי דעתי ודעת רבים אין כבר יותר מה להמשיך בעלילה, כולי תקווה שקובו יצליח להפתיע אותנו בגדול (והוא לא מצטיין בזה).

רם, אני מוותר לך, אתה לא צריך לראות בליץ' אחרי שאני אקבל יותר ממך בבחינה.

עם זאת, אולי היום אם מישהו ירצפה לצפות בסדרה הזו ויראה אותה ברצף בלי הפילרים, הוא יוכל להנות ממנה יותר.

ninryu
02 במרץ, 2011
87.69.4.233
הצבעות: +0
...

נשמע ההסדרה נמשכה דווקא לא רע עד עכשיו. באיזה פרק הסאגה הטובה סופסוף מתחילה?

Kai
03 במרץ, 2011
87.69.110.252
הצבעות: +0
אני דווקא לא לגמרי מסכים

בסך הכל הסדרה מאוד מושכת אם משמיטים את הפילרים היא זורמת עד הסוף. לפעמים אני נהנה ממשהו ואחר כך קורא משהו שמישהו כתב וזה קצת הורס...

אני בהחלט מסכיםן אבל שזה היה צריך להיות הסוף. אין להתווכח על זה.
לא קראתי את המנגה ולכן אני לא יודע מה יהיה ההמשך, בכל מקרה אני אקח הפסקה לבינתיים עם הסדרה הזאת.

Inimi
03 במרץ, 2011
84.111.162.93
הצבעות: +0
הולי-

כל מה שיש לי להגיד זה "הוצאת לי את המילים מהפה"!
אני את בליץ הפסקתי לקרוא לפני יותר משנה וחצי - וזה עוד אחרי שהתייאשתי מהאנימה וקפצתי למנגה לפני שהתחילו לחפור הפילרים על הבאוונטו.
בתור מישהי שפשוט... הייתה מחוברת לאינפוזיה לבליץ' - אתה פשוט צודק.
עפ"י שלא הגעתי לקטעים האחרונים, הסדרה פשוט הייתה זקוקה להמתת חסד.
לפעמים היה לי כ"כ קשה להמשיך לקרוא כי... לא היה טקסט.
קובו נהנה למרוח את הפרק של השבוע על קטעי חיתוך וקולות רקע, מאשר על תוכן.
אני לא יכולה להוסיף יותר ממה שכבר כתבת, אלא פשוט להגיד שנהנתי לקרוא את הפווסט הזה.
מאוד.
ממליצה שתמשיך לכתוב P: צריך עוד אנשים ביקורתיים בקהילה.
בפעם הבאה - "החפירה של נארוטו הגיעה לסין" (למרות שאת נארוטו הפסקתי לקרוא לפני שלוש שנים כמעט).
ח"ח!

ארז
03 במרץ, 2011
79.179.240.151
הצבעות: +0
כתבה מעולה

לדעתי מוקדם מדי לשפוט את הסאגה שכרגע במנגה כי היא רק בתחילת דרכה ולכן יש עדיין פוטנציאל שתהפוך להיות הדבר הבא. בנוגע לכך שלא הבנת את כל המוטיב הספרדי של האספדה, זה הופיע בראיון עם קובו שהוא אמר שהוא חיפש שפה שנשמעת "מרושעת" כדי להתאים אותה לרעים. אני חייב להודות שעבורי אייזן הוא מסוג הנבלים שאני אישית מאוד אוהב, כזה שחזק בטירוף, בטוח בעצמו אבל לא מטורף ומאוד מודע לעצמו ולמה שקורה מסביבו(כמובן עד שהגיבור בועט לו בישבן).

יועד לירון
03 במרץ, 2011
184.73.240.163
הצבעות: +0
...

אינימי, באיזה חלק בדיוק הפסקת? דווקא הפרקים של התקופה האחרונה היו מצויינים ביותר! כדאי לך לצפות!

Inimi
03 במרץ, 2011
84.111.162.93
הצבעות: +0
לירון~

אם אתה מדבר על נארוטו - אני כבר לא זוכרת XD
למרות שספיילרו לי הכל ככה שלא כ"כ משנה לי אם אני אמשיך לראות/לקרוא או לא
לגבי בליץ' - אני חושבת שאלו היו הפרקים עם הקרבות בקאראקורה אבל זה פשוט היה... חופר. לא היה לי כוח לקרוא.
מה גם שאני בצבא אז אין הרבה זמן לראות אנימה (או רצון כי ניסיתי כמה וכמה אנימה אבל פשוט לא נהנתי XD)

tempacoil
04 במרץ, 2011
109.67.209.32
הצבעות: +0
אל תאכילו את הטרול

בתור אחד שראה את בליץ, אבל לא נגע במנגה (אני צריך להתגבר על זה ולהתחיל יותר לקרוא), אני חולק על חלק מהדוברים פה (צריך איזה טרול לא?).
בליץ היא סדרה טובה, אולם כמו בכל סדרה שלא כותבים אותה מהתחלה לסוף במכה אחת ורק אחר כך מתחילים את הפרויקט (ראה ערך בבילון 5) יש ירידות ועליות (כמובן שגם היו בבילון 5 [שאיננה אנימה, אז למה אני דוחף אותה?]).
חלק מהפרקים של בליץ היו טובים מאוד, חלק מהפילרים היו גם טובים מאוד (עד שאני לא ידעתי עליהם שהם פילרים). היו גם גם זוועתיים (מי אמר קון הוא המלך? [מי שלא מכיר, החמיץ פרק, או שאני מתבלבל בין מלך לבין גיבור על]).

בכל מקרה הסיפור יכול להתפתח ולהיות מעניין (גם סביר שזה יהיה כזה, כי יש לזה קהל צופים שאפשר להרוויח מהם בדרך כזאת או אחרת [למרות שלא תמיד המקרה הזה נכון, ראו סטארגייט יונברס, שהוא פשוט זוועה, שכל אדם חובב סטארגייט ירחיק עצמו ממנה {מה הקשר בין זה לבין אנימה? כמו איירון מן ואנימה}]).

nigi
04 במרץ, 2011
95.86.75.238
הצבעות: +0
רם תוציא ציון טוב

לא סובל את בליץ' -_-
סול סוסייטי הייתה מדהימה ואחרי זה זה הפך לזיבול לשכל טהור.

אהבתי את הכתבה D: אם הייתי אתה הייתי שוקל לפתוח גם בלוג

יועד לירון
04 במרץ, 2011
184.73.240.163
הצבעות: +0
...

הייתי שוקל לפתוח בלוג משלי אם הייתי צופה ביותר מ 3 אנימות בשנה, אבל היום אני כבר לא צופה נלהב כמו שהייתי לפני כמה שנים.

ניגי, אני נוטה להסכים איתך, אבל היו גם לא מעט עליות.

אינימי- ראשית שמי הפרטי הוא יועד, ודיברתי לגבי בליץ'. ממש חבל שדווקא בתחילת הקרב בקראקורה הפסקת לצפות, זה הרי השיא של העלילה!!!
אני מבטיח לך שבפרקים האלה את תהני מכל רגע!
ואגב, להיות חייל זה לא תירוץ smilies/smiley.gif אני השתחררתי לפני חודש ותאמיני לי ראיתי מספיק ממה שהיה smilies/cheesy.gif

בכל אופן, אני שמח לראות שנהנתם מהפוסט. אולי באמת אני אכין סיקורים לכמה מהסדרות שראיתי....

טל
04 במרץ, 2011
84.228.159.54
הצבעות: +0
...

סקירה מרעננת וכל מי בה חקוקה בסלע על אחת מהסדרות הראשונות שלי והאהובות עליי- עד סוף סאגת הבאונטו. מאותו רגע פשוט הפסקתי לראות: זה התחיל להיות מרוח ומשעמם בדיוק כמו נארוטו.
מקווה לקרוא עוד סקירות שלך בעתיד.

נינג'ה כריזמטי
05 במרץ, 2011
94.159.206.205
הצבעות: +0
מסכים אבל

אני אמשיך לאכול בליץ' כי מה לעשות
התמכרות זו התמכרות *הכל הודות לרוקיה וקנפאצ'י*
אבל זה לא סותר את זה שכלכך חבל לי
שעכשיו המאנגה הפכה את בליץ' ל"בליץ' : שיפפודן''
זה לא נורא עד כדי כך
אבל ....זה פשוט לא קשור.
ומישהו יודע מה קרה לאייזן?
אסרו אותו ,חתמו אותו? ו?
בחיים לא חשבתם על 'בריחה נועזת'? [משודר בנשניולק ג'אורקפיק]
אני בנאדם אופטימי מידיי,אני מצפה לטוב.אפילו אם זה לא בקרוב

פוסט ממש טוב,תחליף את רם לעיתים יותר קרובות![;
או שתעשו דואט.3:

יועד לירון
05 במרץ, 2011
184.73.240.163
הצבעות: +0
ידוע מה קרה לאייזן

הראו זאת גם במנגה וגם באנימה. כיוון שהדרעק הזה התחזק לרמות על על על אנושיות, הוא נותר בן אלמוות למרות שאיצ'יגו הביס אותו.

בכל אופן, אוראהרה חתם אותו כפי שזכור לך בתוך הדבר הלבן המוזר הזה והוא השתגר לאיזור הסנטרל 46. עשו לו שם משפט די קצרצר והוא קיבל 18880 שנים מאסר באיזה צינוק שנמצא באיזה חור. אייזן צחק על השופטים אחרי מתן גזר הדין אז העלו לו את העונש ל 20000 שנה. אני תוהה מה הוא יעשה אחרי שהוא ישתחרר...

monkeyshan
05 במרץ, 2011
46.117.190.21
הצבעות: +0
. . .

בגלל כל הפילרים שהיו גם בבליץ' וגם בנארוטו הפסקתי לראות את שניהם ועברתי למנגה. אבל את בליץ' הפסקתי לקרוא בכלל בגלל שהקרב היה ארוך... ארוך מידי >

Looler
10 במרץ, 2011
93.173.26.25
הצבעות: +0
...

נו.. כמו הסידרה גם אתה חפרתה.. חח סתם אחלה סיקור תקצירי.
אני נטשתי את הסידרה בפרק 70 כי לי יש סף נמוך לפילרים.
באמת תהיתי מה קורה בהמשך הסידרה.. אחרי הכל היא המשיכה עוד 200 פרקים אחרי "O_o...
מה שכן מעניין לראות את הפרקים האחרונים... שוב תודה ^^

כתוב תגובה
 
 
קטן יותר | גדול יותר
 

busy
עדכון אחרון ( שני, 28 פברואק 2011 22:56 )
 

© כל הזכויות שמורות לרם קיץ והשרקן שלו, בחסות ישראטאקו: פורטל אנימה ומנגה. פרסומת סמויה: בית דפוס בלום דיגיטל, kosher restaurants, ,kosher hotel, ו-kosher. הבלוג מסיר אחריות על כל פגיעה נפשית שכנראה תיגרם בעקבות החשיפה לתכנים. אין לצלם, להעתיק, להפיץ, להקרין, לשהק, לגהק, להשתין, להשחיל מילה ולעשות קנאקים באצבעות ללא רשות הבעלים, עפ"י סעיף 25 ג' בחוק שקר כלשהו משנת תרל"ח. גולשים מעשנים: פינת העישון בבניה. ליצירת קשר כנסו ל-JDate.